Den nye trend i ledelse og kompetenceudvikling: Erfaringsbaseret transformativ læring

Den nye trend i ledelse og kompetenceudvikling: Erfaringsbaseret transformativ læring

Voksenuddannelsestænkningen har længe haft individets transformative læring som omdrejningspunkt – men det er ikke nok, når samtidens problemer skal transformeres igennem uddannelse, ledelse og kompetenceudvikling på arbejdspladsen

I eventyret ligger fortryllelsen i giverens kys. Er det heksen der kysser, bliver forvandlingen menneskelig deprivation. Er det prinsessen eller prinsen får forvandlingen skabende kraft med vækst for mennesker og omgivelser til følge. Hvis ingen kysser, sker der ingenting.

Hvad er det for potentiale, der ligger i den erfaringsbaserede transformative læringstænkning? Hvilke barrierer og muligheder er der for at få dens skabende kraft og forvandlende virkninger i spil? Hvilke erfaringer fra ledelsesfeltet kan illustrere den konkrete betydning af at følge den nye trend, og hvad har det med forskning at gøre?

Baggrunden for de svar der gives og de spørgsmål der lægges op til at drøfte er tre forskningsartikler og et igangværende forsknings-og udviklingsprojekt om emnet.

Foto: Shutterstock

Kort og godt

Kan bookes

mandag 29/4 formiddag (2019)
mandag 29/4 eftermiddag (2019)
mandag 29/4 aften (2019)
tirsdag 30/4 formiddag (2019)
tirsdag 30/4 eftermiddag (2019)
tirsdag 30/4 aften (2019)

Kan bookes i

Nordjylland
Midtjylland

Teknisk udstyr

Projektor til power point

Transportudgifter

Transportudgifter til bil

Emne

Kultur og Samfund

Målgruppe

Voksne

Varighed

Ca. 1 time

Forsker

Inger Marie Larsen-Nielsen

Ansættelsessted

Via University College

Titel

Lektor