
Digitale kompetencer som læringsmål på uddannelser
Der er et stort udbud af digitale tilbud, ressourcer, systemer, apps og tekniske løsning, som efter eget udsagn skaber læring eller bedre uddannelse. Men hvad virker hvornår, hvorfor og hvordan?
Digitale kompetencer kan opdeles i en lang række delelementer såsom: sikkerhed (GDPR), data etik, data management, digital kommunikation, udvikling m.fl. Men er alle disse delelementer lige vigtige for alle uddannelser, undervisere og studerende? Eller er der nogle elementer, som er særlig vigtige for en jurist og andre for en tandlæge?
De mange digitale muligheder og løsningstilbud er ikke "gratis" for uddannelserne, medarbejderne eller brugerne af undervisningstilbud. Der stilles konstant nye tekniske krav til den enkelte, men i forhold til hvad? Hvad er det vi sigter mod at opnå, og hvordan kan vi arbejde målrettet med digitale kompetencer og læringsmål i uddannelserne?
UDSOLGT- FOREDRAGET ER UDSOLGT
Foto: Shutterstock
Kort og godt
Kan bookes i
Hovedstaden
Nordjylland
Sønderjylland
Fyn
Sydsjælland, Lolland og Falster
Midtjylland
Bornholm
Midt- og Vestsjælland
Nordsjælland
Emne
Teknologi og Innovation
Målgruppe
Voksne
Varighed
60 minForsker
Mads DahlAnsættelsessted
Aarhus UniversitetTitel
M.Sc, Ph.d. MI. special konsulentKan bookes
torsdag 27/4 | ||
formiddag | eftermiddag | aften |
Online
|
Online
(Hinnerup)
|
|
fredag 28/4 | ||
formiddag | eftermiddag | aften |
Fysisk
(Middelfart)
|