Digitale kompetencer som læringsmål på uddannelser

Digitale kompetencer som læringsmål på uddannelser

Der er et stort udbud af digitale tilbud, ressourcer, systemer, apps og tekniske løsning, som efter eget udsagn skaber læring eller bedre uddannelse. Men hvad virker hvornår, hvorfor og hvordan?

Digitale kompetencer kan opdeles i en lang række delelementer såsom: sikkerhed (GDPR), data etik, data management, digital kommunikation, udvikling m.fl. Men er alle disse delelementer lige vigtige for alle uddannelser, undervisere og studerende? Eller er der nogle elementer, som er særlig vigtige for en jurist og andre for en tandlæge?

De mange digitale muligheder og løsningstilbud er ikke "gratis" for uddannelserne, medarbejderne eller brugerne af undervisningstilbud. Der stilles konstant nye tekniske krav til den enkelte, men i forhold til hvad? Hvad er det vi sigter mod at opnå, og hvordan kan vi arbejde målrettet med digitale kompetencer og læringsmål i uddannelserne?

UDSOLGT- FOREDRAGET ER UDSOLGT

Foto: Shutterstock

Kort og godt

Kan bookes i

Hovedstaden
Nordjylland
Sønderjylland
Fyn
Sydsjælland, Lolland og Falster
Midtjylland
Bornholm
Midt- og Vestsjælland
Nordsjælland

Emne

Teknologi og Innovation

Målgruppe

Voksne

Varighed

60 min

Forsker

Mads Dahl

Ansættelsessted

Aarhus Universitet

Titel

M.Sc, Ph.d. MI. special konsulent

Kan bookes

torsdag 27/4
formiddag eftermiddag aften
Online
Online
(Hinnerup)
fredag 28/4
formiddag eftermiddag aften
Fysisk
(Middelfart)