
The t-shirt is the message: Om identitet og t-shirt-kommunikation
Hvorfor er dette stykke 'traditionelle' vestlige tøj blevet et globalt redskab til at udtrykke personlige og sociale budskaber, holdninger og identiteter?
I dette anderledes modeshow vil forskellige historier om t-shirten blive fortalt med fokus på, hvordan t-shirten er blevet et lærred for personlig og social identitet.
T-shirt-historierne fortæller også om, hvordan kommunikationen på t-shirts kan ses som et udtryk for globale fænomener, der samtidig er åbne over for lokale og individuelle udtryk. Foredraget belyser også historiske forhold mellem t-shirts, forbrug og kommunikation.
Hvordan bruger vi i dag t-shirts til at kommunikere identitet? Hvordan kan t-shirts på én og samme tid være personlige og et udtryk for masseforbrug?
Svarene vil blive vist frem ved hjælp af eksempler fra lektor Karl-Heinz Pogners t-shirt samling.
(Foto: Shutterstock)
Kort og godt
Kan bookes i
Teknisk udstyr
Online: Der skal bruges en platform, som tillader interaktion med publikum, eksempelvis Zoom eller TeamsEmne
Målgruppe
Varighed
60 minutterForsker
Karl-Heinz PognerAnsættelsessted
Department of Management, Society, and Communication (MSC); Copenhagen Business School (CBS)Titel
LektorKan bookes
mandag 24/4 | ||
formiddag | eftermiddag | aften |
Fysisk
(brøndby)
|
Fysisk
(Haslev)
|
Fysisk
(Ballerup )
|
tirsdag 25/4 | ||
formiddag | eftermiddag | aften |
Fysisk
Online
(Høng)
|
Online
|
Fysisk
Online
|
onsdag 26/4 | ||
formiddag | eftermiddag | aften |
Online
(Ribe)
|
Online
|
Fysisk
Online
|