The t-shirt is the message: Om identitet og t-shirt-kommunikation

The t-shirt is the message: Om identitet og t-shirt-kommunikation

Hvordan kan det være, at t-shirten på én og samme tid er blevet et ikon for globaliseringen, masseproduktionen og individualiseringen? Ikke bare for dem, der producerer den, men også for dig, forbrugeren, som medskaber.

Hvorfor er dette stykke 'traditionelle' vestlige tøj blevet et globalt redskab til at udtrykke personlige og sociale budskaber, holdninger og identiteter? 

I dette anderledes modeshow vil forskellige historier om t-shirten blive fortalt med fokus på, hvordan t-shirten er blevet et lærred for personlig og social identitet.

T-shirt-historierne fortæller også om, hvordan kommunikationen på t-shirts kan ses som et udtryk for globale fænomener, der samtidig er åbne over for lokale og individuelle udtryk. Foredraget belyser også historiske forhold mellem t-shirts, forbrug og kommunikation. 

Hvordan bruger vi i dag t-shirts til at kommunikere identitet? Hvordan kan t-shirts på én og samme tid være personlige og et udtryk for masseforbrug?

Svarene vil blive vist frem ved hjælp af eksempler fra lektor Karl-Heinz Pogners t-shirt samling.

(Foto: Shutterstock)

Kort og godt

Kan bookes i

Hovedstaden
Sønderjylland
Fyn
Sydsjælland, Lolland og Falster
Midtjylland
Midt- og Vestsjælland
Nordsjælland

Teknisk udstyr

Online: Der skal bruges en platform, som tillader interaktion med publikum, eksempelvis Zoom eller Teams

Emne

Kultur og Samfund

Målgruppe

Voksne
Unge (inkl. ungdomsuddannelser)

Varighed

60 minutter

Forsker

Karl-Heinz Pogner

Ansættelsessted

Department of Management, Society, and Communication (MSC); Copenhagen Business School (CBS)

Titel

Lektor

Kan bookes

mandag 24/4
formiddag eftermiddag aften
Fysisk
(brøndby)
Fysisk
(Haslev)
Fysisk
(Ballerup )
tirsdag 25/4
formiddag eftermiddag aften
Fysisk
Online
(Høng)
Online
Fysisk
Online
onsdag 26/4
formiddag eftermiddag aften
Online
(Ribe)
Online
Fysisk
Online