The T-shirt is the message. Om identitet og T-shirt-kommunikation

The T-shirt is the message. Om identitet og T-shirt-kommunikation

Hvordan kan det være, at T-shirts på én og samme tid er blevet et ikon for globaliseringen, masseproduktionen og individualiseringen? Ikke bare for dem der producerer dem, men også for dig, forbrugeren, som medskaber.

Hvorfor er dette stykke 'traditionelle' vestlige tøj blevet et globalt redskab til at udtrykke personlige og sociale budskaber, meninger og identiteter? 

I dette anderledes modeshow vil forskellige historier om T-shirten blive fortalt. Foredraget kommer til handle om, hvordan T-shirten er blevet et lærred for personlig og social identitet.

T-shirt-historierne fortæller også om, hvordan kommunikationen på T-shirts kan ses som et udtryk for globale fænomener, der samtidig er åbne over for lokale, individuelle udtryk. Foredraget ser på det historiske forhold mellem T-shirt, forbrug og kommunikation. 

De vigtigste spørgsmål vil være: Hvordan bruger vi i dag T-shirts til at kommunikere identitet? Hvordan kan T-shirts på én og samme tid være personlig og et udtryk for masseforbrug? Svarene vil 'vises' frem ved hjælp af eksempler fra lektor Karl-Heinz Pogners samling af T-shirts.

Kort og godt

Kan bookes

g lørdag 29/4 formiddag (2017)
g lørdag 29/4 eftermiddag (2017)
g lørdag 29/4 aften (2017)

Kan bookes i

Hovedstaden
Nordjylland
Syddanmark
Sjælland
Midtjylland

Emne

Kultur og Samfund

Målgruppe

Voksne
Unge

Varighed

60 min.

Forsker

Karl-Heinz Pogner

Ansættelsessted

Copenhagen Business School

Titel

Lektor